Slik lykkes du med content marketing

content marketing

Såkalt «content marketing» er et buzzword for tiden, med god grunn. Dypest sett ligner «content marketing» mer på relasjonsbygging og kundepleie enn på tradisjonell markedsføring. Men likefullt er det en av de beste formene for markedsføring som finnes: Det kan være vesentlig billigere enn annonsering, det har lavere terskel for involvering, og det gir sterkere tilknytning.

Basert på mine ti års erfaring som journalist og kommunikasjonsrådgiver presenterer dette tipsarket de avgjørende elementene for hvordan lykkes med content marketing:

  1. Skap verdi for ANDRE
  2. Dediker RESSURSER
  3. Beregn god TID

LAST NED “SLIK LYKKES DU MED CONTENT MARKETING (PDF)

Hva er egentlig content marketing?
«Content marketing» representerer en alternativ rute til oppmerksomhet. Litt polemisk kan vi si at tradisjonell markedsføring handler om å dytte et budskap ned i halsen på en mer eller mindre godt definert målgruppe, som oftest ved å gjenta det så ofte at det etser seg inn i hjernen på de som eksponeres. Dette er en tilnærming som har gitt markedsføring et dårlig navn og rykte hos mange.

«Content marketing» handler om å lage innhold som engasjerer, opplyser og løser problemer for publikum, hvor oppmerksomhet om din merkevare er underordnet nytten du tilfører mottakeren.

Les mer
Nettsider: ContentMarketingInstitute.com | JoePulizzi.com
Bøker: Get Content Get Customers | Managing Content Marketing