Hvordan publisere til WordPress fra MS Word

Mange er ikke klar over at det er mulig å publisere innlegg til sitt WordPress-nettsted direkte fra et MS Word dokument. Men i 2007-versjonen av MS Word er dette både enkelt og raskt.

1. Åpne for fjernpublisering

I administrasjonsgrensesnittet i WordPress, «Innstillinger» og «Skriving» huker du av for fjernpublisering via XML-RPC (se skjermbildet under).


2. Åpne et nytt Word-dokument

3. Velg «Publiser/Blogg» fra Office-menyen

4. Sett opp brukerkontoen

Hvis du ikke har opprettet brukerkonto fra før, kommer dialogvinduet under automatisk opp når du velger «Publiser/Blogg» fra Office-menyen.

Hvis du ønsker å legge til en annen brukerkonto velger du «Håndter kontoer» fra toppmenyen i fanearket «Blogginnlegg».

I dialogvinduet velger du WordPress som bloggleverandør.

Fyll inn adressen til ditt WordPress-nettsted, og ditt brukernavn og passord.

Deretter publiserer du ved å klikke «Publiser» på toppmenyen i fanearket «Blogginnlegg».

Enkelt, eller hva?